.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهکار جالب و کارشناسی برای مقابله با سرما ؛
رئیس جهاد کشاورزی مازندران : باغداران کنده درخت ها را آتش بزنند !
شمال نیوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در توصیه به باغداران، خاطرنشان کرد: باغداران با آتش زدن کنده درخت و ایجاد آتش در چند منطقه از باغ برودت را کاهش داده و از خسارت جلوگیری کنند.....

شمال نیوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: احتمال خسارت سنگین برای باغداران استان وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز ، دلاور حیدرپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وقوع بارش برف ک، زمین‌های مرکبات را دچار برف و سرمازدگی کرد و سرمای حادث شده نگرانی‌هایی هم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه با این شرایط احتمال خسارت سنگین وجود دارد افزود: برداشت پرتقال شروع شده و نیمی از نارنگی و کیوی برداشت شده و برخی محصولات هنوز روی درخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در توصیه به باغداران، خاطرنشان کرد: باغداران با آتش زدن کنده درخت و ایجاد آتش در چند منطقه از باغ برودت را کاهش داده و از خسارت جلوگیری کنند.

این مسؤول با بیان اینکه در بعضی از نقاط بارش برف ادامه دارد، یادآور شد: باغداران در مناطقی که حجم بارش زیاد است با سبک کردن درخت از احتمال شکستگی تنه درخت جلوگیری کنند.

حیدرپور با اشاره به ایجاد آتش و دود در نقاط مختلف باغ، تأکید کرد: این عمل سبب تعدیل برودت شده و از گستردگی خسارت جلوگیری می‌‎کند.

وی با اعلام اینکه عمده تولیدات مرکبات در مرکز مازندران و در شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر، ساری و میاندرود است، تصریح کرد: این شهرستان‌ها کانون برف و سرما بوده و قطعا خسارت سنگینی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه محصول زیادی از مرکبات روی درخت است، افزود: 60 درصد کیوی غرب استان هنوز روی درخت است و طبیعتاً امشب و فردا برودت سرما بیشتر می‌شود که نگرانی مسؤولان و کشاورزان را در پی داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مدیریت این مسئله در استان تشکیل می‌شود تا دامنه و حجم خسارت را کمتر کنیم.

حیدرپور گفت: خسارت ارزیابی و رصد می‌شود و گزارش آن به استانداری داده و در سطح کشور و هیأت وزیران برای کمک به باغداران مورد بررسی قرار می‌گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 4 آذر 1395
شمامثل اینکه اصلانمیدونی باغ چیه یااینکه اصلاتوباغ نیستی نگران نباش این همه سال به کشاورزان چیزی ندادیدالانم میدونن خبری نیست اگه فکرکردی ازحقوقت میدن به مردم ازاین خبرانیست احتیاجی هم به مشکل گشایی شماندارند شما نمیخواددلسوزی کنیداین حرفهایعنی مسخره کردن
بهشهری 4 آذر 1395
باسلام،ظاهرارئیس جهادکشاورزی استان جغرافیای استان وشهرهای آنرا واردو مسلط نبوده یاعمدا باغهای شهرستانهای نکا وبهشهروگلوگاه رابه حساب نمی آورد.وای به حال مردم
محمد 3 آذر 1395
سلام. این بنده خدا اگه ...... اولا.رییس سازمان کشاورزی نمی شد . دومآ.وضعیت کشاورزان زحمتکش مازندران این طور نبود .سومآ.نظر کارشناسی آنها را باید برای نسل آینده حفظ کرد.تا نسل حاضر و آینده امنیت غذایی داشته باشند.
پاسخ ها به این نظر
مازندرانی 5 آذر 1395
حالا جای خالی مهندس سید محسن موسوی تاکامی را درمدیریت جهاد کشاورزی مازندران واقعا احساس می کنیم. ( قابل توجه استاندار محترم مازندران )
ناشناس 3 آذر 1395
احسنت به چنین مدیر باهوشی با راهکار بسیار جالبی!!! واقعا شما هم جزء ذخایر نظام هستید!!!
نا شناس 4 آذر 1395
اسا این برف دله کنده کجه بیریم ته خنابدون اتنده بلد بی اماره سفارش هاکردی مردم انده نادان نینه که ندونن شمجه باسواد ترنه
رضا بابلكنار 5 آذر 1395
با سلام جناا آقاي حيدر پور از شما با توجه به سابقه شما بعيد است كه همچين چيزي مي فرماييد اولا درختان مي سوزند دوما باغدار از كجا و چي جوري لابه لاي اين همه درخت هيزم بياره و آتش روشن كند سوما مگه صد متر دويست متر است آقاي حيدر پور بي زحمت به جاي اين فرمايشان دولت محترم اميدبياد به نسبت باغ به مردم خسارت بده تا مردم بيچاره همه خسارت ها را تنهايي تحمل نكنند
نا شناس 5 آذر 1395
آقای مدیر شما تو عمرتون وارد باغ شدید که چنین حرفی میزنید؟!!!
نا شناس 4 آذر 1395
الان ندومبی برمه هاکانیم یا خنده !
ایثارگر و بسیجی و دلسوز نظام 5 آذر 1395
والا جای جناب مهندس سید محسن موسوی تاکامی مدیری متخصص ، توانمند ،باسواد، درستکار ، باایمان ، صادق و پاک در جهاد کشاورزی مازندران خالیست.خداراشاهد می گیرم مهندس موسوی تاکامی ازمدران برجسته استان حتی سطح کشور میباشند.وازمدیران دلسوزوکارامد استان میباشند.و از افرادی هستند دوستدار نظام و ولایت فقیه و امیدواریم که بزودی مهندس سید محسن موسوی تاکامی را درسمت مدیریت اداره کل منابع طبیعی مازندران-ساری ببینیم.خدایی از هر لحاظ صلاحیتش را دارند وحقش بالا تر از اینهاست.امیدواریم که مدیران ارشد استان قدر چنین مدیران شایسته را بدانند.
پاسخ ها به این نظر
امین 6 آذر 1395
آقای مهندس موسوی ازافرادمتخصص و پرتلاش استان هستند.
نا شناس 6 آذر 1395
مگر تگرگ پارسال که محصول باغات را خراب کرد خسارت دادن که الان به فکر خسارت از آمدن برف باشند
دوستدار محيط زيست 6 آذر 1395
با سلام آقاي رييس خوب شد نگفتند كه لاستيك آتش بزنند زيرا با ايجاد دود و بوي نامطبوع در مناطق مختلف علاوه بر آلودگي هوا و زيست محيطي خطر ابتلا به سرطن بيشتر مي شود
نا شناس 6 آذر 1395
اره ميزان خسارت را برآورد كنيد بهتره. مثل چند وقت پيش به خاطر طوفان به ما نفري چند صد ميليون پول بالاعوض داديد خيلي ممنونم از شما

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.